torsdag 18 augusti 2011

Klubbträning

Hej på er alla glada!

Igår hade vi en helt fantastisk klubbträning! Jag är fortfarande helt överlycklig för att det kom så mycket folk. Det är helt otroligt! Storgruppen hade Snack- OL och det gick bra för en del. Men Banorna var lite svåra så det var några som inte riktigt hittade. Sen hade vi ett litet missöde med en av kontrollerna som inte ville stanna kvar på sin plats, vilket alltid är lika tråkigt, (tur att det inte händer så ofta). Om jag inte har räknat fel så var det 25 stycken med i den gruppen.

Själv hade jag Blåbärsmonstren och vi var på upptäcksfärd i skogen. Vi var nämligen tvugna att ta reda på om China hade fått med rätt stigar, stenar, sankmarker, gropar och branter. Och det såg det ut som han hade. När vi var ute på våran lilla vandring träffade vi på en massa små Olfar som hade gömt sig i skogen (igen) så dom har vi plockat reda på och hoppas på att dom inte smiter igen. Och eftersom att det inte är farligt att gå vilse så testade vi på det också. Nu var vi bara fem meter fel från där vi skulle ha gått och kom då ner fem meter längre ner på stigen. Men då fick vi gå tillbaka och gå rätt, och tänk vilken tur! För då hittade vi 14 stycken Olfar till! När vi skulle sluta så fick varje barn med sig en liten "bok" hem, där dom ska klistra in karttecken, måla några egna, och lösa en klurig uppgift. Varje vecka kommer barnen att få någon liten grej som dom ska göra. Så kollar vi det sen veckan efter. Och den här gruppen har jag inte räknat fel på antalet, utan dom var 5 stycken.

Slutligen vill jag bara säga att jag tycker att det är otroligt kul om vi kan fortsätta med det här stora antalet glada orienterare under hela säsongen. Det vore super kul!

//Ida "Myran" Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar