tisdag 17 maj 2011

Ledarläger

Hej alla glada orienterare!

Just nu håller jag på att förbereda för fullt inför helgens ledarläger. Det är nämligen så att 9av våra duktiga ungdomar ska vara ledare på Skattjakten, vårt sommarläger som arrangeras 14-16 Juni i Fredrikshall. Det kommer bli fantastiskt roligt, så ni mellan 7-9år som ännu inte är anmälda, gör det nu!

Men ett ledarläger planeras alltså nu. Och det är inte det lättaste ska jag säga. Att planera för ett läger på två dagar med övernattning för tio personer när man är själv är riktigt klurigt och en riktig utmaning. Men jag älskar utmaningar! Fokuset kommer att ligga på sammarbete men vi ska även ha en workshop som kommer handla om våran klubb. Mer om workshopen får ni veta efter lägret! Vi ska självklart ha roligt, och det är det absolut viktigaste under hela lägret.

Har ni tänkt på hur mycket material och små pyssel som det är runt om ett läger? Om inte så förstår jag det. Man tänker inte på det när man är på läger, det gör aldrig jag i alla fall. Men när man själv ska sätta ihop lägret så inser man hur mycket jobb det är. Man ska komma på aktiviteter, göra schema, handla mat, hitta material till aktiviteterna...... osv. Så för alla er som gillar utmaningar kan ju försöka planera ett läger någongång.

Innan jag fortsätter med ihop plockandet vill jag bara avsluta med att säga att det för hoppningsvis inte är sista gången jag planerar ett läger i den här klubben! Ungdomarna framförallt!



//Ida "Myran" Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar